Är det klart nu?

Skönt med 3 poäng igår. Två ass av Söderberg och allt är lugnt igen. Nu är vi oslagbara och står med ena skridskon i elitserien.
Är det så enkelt? Är det bara att piska två skitlag så är allt bra igen? Saken är den att Malmös lag inte kommer att ta oss tillbaka. Våra backar och spel i egen zon är för dåligt. Klar att det är kul med tre poäng men om vi hade haft samma lag som vi hade förra gången vi låg i AS hade matchen setts som en självklar seger, nu är man glad att man tagit tre poäng mot Huddinge. Jag tar det igen, man är glad över tre poäng mot HUDDINGE!
Resan till kvalet kommer inte att bli problemfri och jag tar det inte som en självklarhet att vi ens kommer dit. Men väl där måste vi förstärka avsevärt.
Jag måste säga att jag är grymt imponerad över Robin Alvares och Peppe Lundh, men att förlita sig på att det är juniorer som ska visa vägen är helt fel. Det ska finnar med astronomiska månadslöner göra. Jag är väldigt besviken på dessa spelare men tror och hoppas att de kommer att komma igång.

Kung Carl är tillbaka och nu är vi oslagbara. Nej, men en god bit på vägen.

//Brutus

Inga kommentarer: