Blandade lördagstankar

Så fick Redhawks på truten igen. Fem förluster på de inledande 15 matcherna känns inte okej. Det är ok, tycker jag, att Leksand ligger framför i tabellen men att både Rögle och Västerås ligger före är inget annat än ett fiasko. Utan att ha några konkreta bevis så skulle jag tro att dessa båda klubbars gemensamma budget är ungefär lika stor som Malmös.

Jag börjar reta mig mer och mer på Malmös ledning. Framförallt på Torgny Bendelin som gör ett ytterst osympatiskt intryck. I dagens KVP pratar han om att laget haft otur genom hela serien. Jag håller inte alls med. Otur kan man ha i enskilda situationer. Inte sett över 15 matcher. Det är ren bullshit. Tur förtjänar man, det fick jag lära mig redan som 10 åring.

- - -

Dagens öltips är ingen specifik sort utan ett helt bryggeri; Nynäshamns Ångbryggeri. Alla sorter jag testat hittills har varit riktigt goda. Skulle du komma över ”Pickla Pils” från ångbryggeriet så tveka inte. Rejäl humlesmak och en fin besk eftersmak. Tyvärr ingår inte denna sort i Systembolagets ordinarie sortiment. Ikväll ska jag stifta bekantskap med ännu en sort ur deras sortiment; ”Bedarö Bitter”. Det jag hört om den bådar gott.

- - -

Dagens musiktips är Anders "Moneybrother" Wallins tolkning av Håkan Hellströms Brännö Serenad. Sjukt bra helt enkelt! Lyssnar här!

- - -

Trevlig helg!

// Julius

Inga kommentarer: