Frågeställningar

Livet är fullt med gåtor. Det finns en hel del saker som jag under längre perioder, då och då, funderat på. Det är inte så att jag funderar på saken så pass seriöst att jag anstränger mig för att få reda på svaret.

Här är ett par saker som jag tänkt på:

- Vilka är radioprogrammet ”Klartext” målgrupp? Är det invandrare? Barn? Folk som är lite efter? Ett typiskt citat ur programmet klartext: ”Folket i Irak tycker att amerikanerna har varit dumma. Därför är dem arga”…

- Varför sänds Oddasat i riks-tv? Mig veterligen bor det extremt få samer söder om Norrland. Varför sänder man då nyheter på samiska över hela landet?

- Varför säger man att vissa hus är ”arkitektritade”? Vem har ritat de hus som inte är arkitektritade? Tomten?

- Samma sak med ”designmöbler” hur har alla möbler som inte designade kommit till?

// Julius

Inga kommentarer: