Win-win-situation

Aftonbladet spekulerar i Lasse Lagerbäck vara eller inte vara om Sverige skulle missa EM. För mig är det självklart. Tar Sverige sig inte till EM måste vi förnya. Fotbollslandlaget är på väg att bli en ny version av Benga Johanssons handbollslandslag. Det är i princip omöjligt att spela sig ur truppen. I alla fall om man är under 30 år. En gubbe som Alexandersson hade helt säkert varit med från start om han inte var skadad. Hade inte Henke Larsson själv hoppat av hade han säkerligen petat Elmander. Listan kan göras lång och det är oroväckande för svensk fotboll. Lagerbäck levererar i princip alltid ett okej resultat men för mig är det oroväckande att det inte slussas in fler unga spelare.

Elmander borde ha fått chansen mycket tidigare. Sebastian Larsson är med på nåder känns det som, trots att han är ordinarie i Premier League. Alexander Farnerud och Kennedy går i min bok före en som Alexandersson alla dagar i veckan.

Som jag ser det står vi inför en win-win-situation ikväll. Antingen går vi till EM eller blir vi av med surgubben Lagerbäck. Alltså, inga nerver för min del i alla fall.

// Julius

Inga kommentarer: