Bussar

I Morse när jag körde till jobb undvek jag precis två olyckor. Båda gångerna var det stadsbussar med i bilden. Jag tycker att det är ok att släppa fram bussarna men att man ska behöva vara livrädd när man närmar sig en buss är inte helt ok. Om en buss blinkar att den ska svänga ut när man kommer bakom den är ok, men när man ligger bredvid och skiten börjar komma mot en är det en annan sak: Just detta hände mig två gånger i morse och en av gångerna höll jag på att köra upp på en refug. När jag sen körde om bussen vevade jag ner rutan och gav chauffören ett riktigt långt finger. Vid nästa ljus stod han bakom mig och tutade i en sådär 30 sekunder. Vi det tillfället funderade jag på att stiga på bussen, dra ut chauffören och slänga honom i kanalen.

Jag hade velat se statistik på hur många olyckor i Malmö som är orsakade av bussar direkt eller indirekt, vet någon var man kan få tag i sådan statistik?
Alternativet till buss är taxi och inte fan är dom mycket bättre i trafiken, varje gång jag kör förbi en krockad taxibil eller ser en bild på en i tidningen knyter jag näven i fickan i en dold segergest.

Fan vad bitter jag är!

//Brutus

1 kommentar:

svarmorsdrommar sa...

Jag håller med dig. Busschaufförer är det lägsta av lägsta bottenskrapet i vårt samhälle. Det finns undantag. Men som vi vet behöver reglen undantag för att vara en regel. De kan inte köra och de förstår inte att de har ett serviceyrke.

Väl rutet broder. Då fick man lite adrenalin så här strax innan det är dags att bege sig hem till fredagsölen. Precis cvad jag behövde!

// Julius