Stiff upper lip

Ända sen jag var liten har jag beundrat folk, eller män, eller ännu mer träffande karlar med spänd överläpp. Det ser hårt ut. Riktigt macho! För att få till en sån överläpp la jag ibland in lite kaffesump under överläppen och spände den till max. Stenhårt. När jag lite blev lite äldre och fick veta att det på engelska kallades för “stiff upper lip” så blev det förståss ännu coolare.

Nu har jag gett upp hoppet om att få en egen stiff upper lip. Hade nästan slutat tänka på fenoment helt och hållet, så vips var han där. Hans Gren! Ena halvan av Malmö FFs nya tränarteam har en rejält stiff upper lip. Och bara det gör att jag ser med lite mer positiva ögon på den kommande säsongen. Jag inbillar mig att Gren kommer spänna ögonen i spelare som Harbuzi, Mollins och Babis, och göra jävligt klart för dem att antingen presterar man eller också kan man packa sin väska.

Har jag en övertro på spända överläppar?

Detta säger wikipedia om “stiff upper lip”: “One who has a stiff upper lip displays fortitude in the face of adversity, or exercises self-restraint in the expression of emotion.

// Julius

Inga kommentarer: