Pinsam musik!

Kristian Luuk har ju ett nytt TV-program på SVT som heter “Videokväll hos Luuk”. För ett antal år sedan tyckte jag väldigt, väldigt bra om Luuk. Han var en ikon för mig. Han hade snits i alla avseenden. Sen hände något. Han skiljde sig från både fru och TV4. Han blev tillsammans med Carina Berg (Som jag har ytterst svårt för, hon verkar fruktansvärt jobbig och tillgjord. ) Han tog anställning på SVT och vips skulle han vara värd för mitt hatobjekt numero uno; Melodifestivalen! Borta är de stilrena kostymer, de snabba kommentarerna och intressanta frågorna. Nu försöker Luuk att vara folklig samtidigt som han förkastar det folkliga och försöker därför vara lite pretto på sånt där sätt som även Carin Berg gör.

Men, jag har zappat förbi hans nya program ett par gånger och han har faktiskt en rolig punkt “skämslåten”. Det betyder att hans gäst ska visa en musikvideo med en låt som han/hon skäms över att han/hon gillar. Det tycker jag e kul! Själv står jag för all musik som jag tycker om. Förutom John Farnhams “The Voice”.

Farnham är inte speciellt creddig, men jag kan inte hjälpa det. Jag får gåshud. (Klicka här för att se den pompösa videon till The Voice.)

Vilka låtar skäms ni över att ni tycker om?

// Julius

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag smyglyssnar på Carola...