Cirkus Redhawks

Nu är Cirkus Redhawks i full gång igen. Sjölund är klar för Nordsjälland Cobras och Magnus Nilsson är på väg bort. Jag tror inte att det kommer att stoppa där utan detta kan nog ses som en aptitretare för de skadeglada. Tror att en handfull spelare till kommer att försvinna inom en snar framtid och för regin till det stundande misslyckandet står Peter Andersson för, vem annars? Ok, vi ligger på en kvalplats i dagsläget och jag är relativt säker på att vi kommer att komma till kvalet. Men efter att ha sett HV71 – Frölunda inser jag att vi är väldigt långt ifrån, ser nästan ut som en annan sport en den man bevittnar på isstadion. Det komiska i det hela är att det är just Peter Andersson som ska fylla de uppkomna luckorna, om ingen snarast stoppar denna man har vi snart 10% av alla hockeyspelare i Sverige på lönelistan.
Jag har skrivit det innan men betonar det igen, innan MIF har en elitseriemässig och seriös organisation fylld med kompetenta människor har vi inget i elitserien att göra. Ser hellre ett extra år i AS för klubben än att återupplever liknande det jag och många med mig upplevde förra säsongen.
Börja med att hitta en ny sportchef!

// Brutus

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med till 100%!
Vi skulle behöva en som Micke Lundström (sportchef i Leksand), som sätter ner foten och sätter sin egen prägel på laget och har en tanke! Visst Peter har kanske det, men sen är han inte kompetent.

Nu jävlar krossar vi LIF på fredag!