Måndag

Då är det vetenskapligt bevisat, måndagar tar livet av folk. Jag sitter här och tittar ner på gatan och funderar på om jag ska bli en i statistiken.
Vad skulle hända? Vem skulle ärva mig? Frågorna är många.
Läs det stora avslöjandet här.

Efter 15 omgångar ligger MIF på en fjärdeplats vilket är under all kritik. Är det så att vi inte är bättre än såhär? Jag tror att så är fallet.
Det smärtar att säga men årets Redhawks känns som det klenaste klubben mönstrat på år och dag. Det är ett budgetgäng som inte räcker till. Det sjukaste av allt är att detta budgetgäng förmodligen kostar mer är de lagen som ligger över oss tillsammans. Vad är då felet.
Till viss del är det upp till spelarna, men om de kämpar och gör sitt bästa utan resultat kan man inte lasta dem. Det största problemet i MIF är och har varit i många år styrelse och ledning. Inte för än dessa är utbytta kommer MIF att bli en kandidat till SM bucklan. Bara att se Peter Andersson lyfta en astronomisk lön i månaden för att göra något han inte är kapabel till är ju bevis nog att något är på tok.
Jag är övertygad om att vi kommer att få se en helt ny femma efter nyår, det spelar ingen roll vad Percy säger.
Nästa match är borta mot Växjö, blir det förlust där så är krisen total!

Ha en bra måndag!

//Brutus

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar till den måndagen då du ser positivt på livet!

vad krävs för att det ska ske??

Min egen bitterhet bleknar i jämförelse med din....och det vill vi ju inte!

puss på dig

Anonym sa...

Tell me why I dont´t like mondays, tell me why...

En total kris i redhawks hade förgyllt min hösttillvaro. Alltid kul att följa i media. Skadeglädje är den enda sanna glädjen, därför hoppas jag givetvis på förlust mot Växjö!

Anonym sa...

Jag ser positivt på livet 6 av 7 dagar i veckan. Det räcker,men att se en måndag som något bra kommer aldrig att hända.
Jag håller med att skadeglädje är den bästa. Men kan det inte vara andra lag som gör bort sig hela tiden. Porriga AIK är iofs lysande. Jag älskar att Milton vill ta över.