Kung Carl????

I snart ett år har Carl Söderberg gått skadad men idag är han åter med i laget när Malmö tar emot glamourösa Huddinge.
Många har sagt att Calle kommer att dominera från första bytet, men frågan är, ställer vi rimliga krav? Vi snackar om en ung kille som tappat synen på ena ögat och som när han blev skadad höll på att slå igenom på riktigt. Jag hoppas att Calle kommer att tillföra en del, men det gör mig inget om han får starta lite lugnt. Det är när det verkligen gäller det ska levereras från hans klubba. Och det tror jag att det kommer göras.
När det verkligen gäller var det ja och då menar jag givetvis i kvalserien. Men vi måste först ta oss dit. Ett steg i rätt riktning är tre poäng ikväll.
Percy har sagt att det inte kommer att tillföras mer pengar till laget, men detta är skitsnack enligt källa i klubben. Laget vi har idag är ett lag för att ta oss till kvalet, väl där kommer det att värvas en hel del. Detta är en medveten strategi för att hålla nere kostnaderna i serielunken. Är detta rätt strategi vet jag inte, det får tiden utvisa, men i min mening är chansen stötte att vi går upp genom att elitserien utökas än att vi spelar oss dit.

Var och såg Winnerbäck igår, är ett ganska nytt fan av honom men jag tyckte att det var riktigt bra. Kan varmt rekommendera hans nya skiva.

//Brutus

Inga kommentarer: