Idag är det tisdag

Igår roade sig SDS hockeyexpert Kent Jönsson med att sätta ihop ett hemvävt Redhawks. Enbart egna produkter och han fick gräva så djupt att Robert Burakowsky fick en plats. Lite kul tanke men vi vet ju hur det brukar gå när det förflutna väger tyngre än faktiska prestationer. Vi har sett det förr i både MFF & Redhawks. Yksel är ett levande exempel på att nostalgi inte är värt ett skit. Håkan Åhlund och Bosse Svanbergs inhopp i Redhawks för något år sedan talar också sitt tydliga språk.

- - -

Nils Lindholm, vila i frid.

- - -

I Expressen har det blossat upp en debatt angående medias utnyttjande av unga. De betalar oskäligt lite anser man. Bröder Schulman söker en praktikant till sin nya humorsajt och är beredda att betala 6000 kr. Jag ser inte det konstiga i det hela. Om jag får chansen att förverkliga min dröm får jag väl vara beredd på att jag får dela ut tidningar vid sidan om. Många unga tror att de ska kliva in på sitt drömjobb med en jättelön samtidigt som de helst bara ska jobba 75%. När jag fick mitt första jobb i den bransch jag drömt om att jobba i sen jag var liten och finnig hade jag accepterat att jobba gratis om det var kravet.

- - -

Ovanligt lugnt på den Allsvenska silly seasonfronten tycker. Vid det här laget brukar det väl ha skett ett antal övergångar?

- - -

Mackmyra kommer på besök till Bishop Arms i Malmö.

Drop-in mellan kl 17-21
Onsdag 7 november
Torsdag 8 november
Onsdag 21 november
Torsdag 22 november

Be there!

- - -

// Julius

Inga kommentarer: