Organisationsförändringar

Jag har sagt det innan och säger det igen, MIF kommer aldrig att bli ett stabilt elitserielag utan att göra större organisationsförändringar.
Nu plötsligt känns det som om att ledningen (som också bör bytas ut) börjat agera och Gunnar är den första som får gå. Mats Westerback har sagt upp sig för att gå tillbaka till telefon branschen och vi kommer att inom en snar framtid mötas av fler avhopp samt uppsägningar.
Jag tycker att det är bra att det börjar hända saker på kansliet men är detta rätt tillfälle? Vi står inför en stundande kvalserie som betyder otroligt mycket är det då läge att börja rota i föreningen. Inte alls enligt mig för all form av turbulens i klubben bör undvikas i detta skede.
En annan sak som slog mig var att klubben i stort sett står utan varken sälj eller marknadsfolk detta innan en lansering av en ny arena med allt vad det innebär.

Jag tycker att det är bra att klubben agerar, men jag tycker att tillfället är fel. Detta skulle ha gjorts under upptakten till en säsong. Jag pratade med min bror igår, även han en inbiten supporter och vi enades om att näste man till rakning bör bli Peter Andersson.

Jag snubblade över detta som kan vara intressant för alla MIF entusiaster, en smygtitt på den kommande reklamkampanjen till kvalserien.
Gå in på .SE och välj Öresund sidan 14
Vill ni läsa en kort intervju med folket bakom kampanjen klicka här.

//Brutus

Inga kommentarer: