Nyförvärv??

Läser att en Argentinsk mittback provtränar med MFF. Kul att Malmö försöker hitta spelare utanför Europa och jag hoppas att vi kan hitta många bra framtida spelare på detta sätt, men en mittback? Rätta mig om jag har fel, men inte är det väl där vi behöver förstärka i första hand. Vi har redan nu Dixon, Andersson, Gabriel och Niklas Hansson Och om det hade krisat finns DA som ett sparkapital. Många röster har höjts om att MFF behöver värva och jag håller till viss del med, men inte för värvandets skull. Känns som att Babis var just en värvning för värvningens skull som enligt mig var totalt meningslös.
Jag vill att ledningen och tränarstaben letar efter spelare för att förstärka högerkanten och en målvakt som kan konkurrera med Sandqvist. Ok, sen hade jag gärna sett en spelfördelare på mitten och en forward som kan stänka in 25 mål, men det kan man ju drömma om.

//Brutus

Inga kommentarer: