Kvällens derby

Kvällens derby mot Rögle ikväll är extremt viktigt. Inte bara för att Malmö med tre poäng säkerställer en kvalplats utan även psykologiskt. För ingen kan inbilla mig att tre förluster under en säsong inte betyder något i en Kvalserie. Rögle vet att man med hårt jobb besegrar Malmö, de vet att aggressivt spel mot våra backar kommer att leda till slarv och till målchanser. De vet att om de ställer en spelare mellan våra två skyttar när vi har PP förlamas hela uppställningen.
Slarvigt försvarsspel har präglat hela den gångna säsongen, man kan komma undan med det mot Almtuna och Hammarby men mot bättre motstånd straffar det sig direkt. Det värsta är att tränarna kommenterat detta under hela året och lagt mycket tid på att arbeta bort detta utan nämnvärda resultat, Detta betyder enligt mig endast en sak och det är att stora delar av vår backbesättning inte håller måttet och jag ser inte att alla dessa misstag försvinner bara för att det är kvalserie. Jag hoppas att jag har fel.

Kan vara ”lapp på luckan” ikväll och vi får hoppas att Malmö presterar den hockey de själv påstår de har inom sig.

//Brutus

3 kommentarer:

Anonym sa...

Malmö torkar.

Anonym sa...

Malmö torskar

Anonym sa...

Som sagt. Redhawks suger.