Lynn Ljungberg

Tänk att ibland få vara helt ansvarsbefriad. Man hade kunnat säga en sak som man vet folk vill höra för att sedan göra precis tvärt emot. Man kan missköta allt vad som heter arbete och när ens misskötsamhet kommer upp till ytan är det bara att skylla på alla andra och ta en time out för att man blivit orättvist behandlad.
Det är med stor glädje jag läser att Lynn Ljungberg valt att avgå som kommunalråd och att hon lämnar sin plats i kommunfullmäktige.
Jag har förlorat kraft, lust, kreativitet och glädje att arbeta vidare eftersom jag ständigt blivit skandaliserad, säger Lynn. Hon menar att hon blivit skandaliserad, men om du Lynn gjort ditt jobb hade väl allt sett annorlunda ut, för vad ska vi tacka dig för? Ett avstängt och rivningsfärdigt badhus? Kallbadhusets usla standard och underhåll? Lynn säger själv att det inte var flaggat för att det fans problem på anläggningarna när hon tillträdde tjänsten 1999 och att hon fokuserade på det psyko-sociala arbetet med personalen Ja du Lynn, nu har du ett gäng anställda utan arbetsplats men dom mår jävligt bra rent Psyko-Socialt.
Är det bara jag som blir mörkrädd?

Givetvis är det så att hennes inkompetens inte kommer att straffa sig, nej nu väntar nya politiska uppdrag som ombudsman i Hotell och restaurangfacket.
Heja Sverige!

//Brutus

3 kommentarer:

Anonym sa...

Uppenbart är du så fullkomligt långt ifrån verkligheten att det nästan blir med empatiska ögon jag läser din insändare. Min empati grundar sig i att det är synd om människor som är så psykiskt labila att de "gottar" sig i andras bedrövelser.

Anonym sa...

Personligen så tycker jag det är skönt att rensat bort sig själv. Hon är inte frisk i huvudet. Hon är en äcklig kärring. Vad är det för sjuk jävel som befruktat henne? Att skaffa barn med en så ful människa borde vara straffbart!

svarmorsdrommar sa...

Det är inte så att jag ”gottar” mig i hennes bedrövelser. Men om man valt ett yrke där man är en offentlig person bör man också kunna ta emot kritik på arbetet man utfört. Lynn är ytterst ansvarig för det vi har idag, ett stängt badhus och ett kallbadhus som är rivningsfärdigt så att anse att hon har skött sitt jobb kan nog ingen göra. Att ungdomar som tränar simning inte har någonstans att ta vägen och att en äldre man får amputera en del av handen för att ha suttit igenom en bänk på ”kallis” tycker jag är mycket värre än att Lynn känner sig skandaliserad. Hennes inkompetens och ignorans har drabbat alldeles för många människor för att hon ska undgå kritik.
Om du inte inser detta så tycker jag verkligen synd om dig också.

//Brutus