Kvalet

Malmö går in i en kvalserie med ett stort antal frågetecken vad gäller sitt spel. Försvarsspelet har varit slarvigt och inte fungerat riktigt på hela säsongen. Uppspelen kommer väldigt ofta lite sent så att forwards redan har hunnit åka sina bågar och blir stillastående när väl passen kommer. Jag kan inte se några klara linjer i spelet.
Hurme har inte övertygat på det sätt man förväntat sig, lägg sen till hans utsvävningar runt mål som får åtminstone mitt hjärta att stanna upp lite, varje gång. Vi har en förstakedja som kan ha lekstuga mot Nybro men slutar att leverera mot tuffare motstånd. Vi har ett uselt facit mot topplagen i AS. Vi har ett PP som är så stillastående att spelarna nästan fryser fast i isen. Hur ska detta kunna leda oss till elitserien?
Men det är i Kvalet det gäller, då nollställer vi allt och börjar om från början, allt kommer sitta. Det kommer läckra genomskärare från Öbergs klubba, Jens Svensson har lekstuga i Brynäs zon och avslutar med en backhand i bortre krysset, Hurme plockar allt och lämnar lika många returer som insläppta mål, dvs 0. Pucken går som ett i ett snöre i PP med ett avslut som ger en tårar i ögonen.

Ja, det är i kvalet det gäller men har saker och ting inte fungerat på en hel säsong är det inga garantier att det gör det bara för att det är då det gäller.

Men det sjuka är att jag tror att MIF kommer att överraska i kvalserien, jag tror att det finns ett sparkapital i överbetalda finska stjärnor som jag kan avgöra matcher och göra skäl för sin lön. Jag tror att backspelet kommer inriktas på säkerhet och enkelhet och jag tror att Banham kan bli ett nyförvärv som verkligen gör skillnad, så där har Peter Andersson lyckats efter 70 försök om man räknar in förra året.

Jag tror helt enkelt där finns en chans att gå upp.

//Brutus

Inga kommentarer: