Uselt Malmö! Uselt!

Än en gång åker Redhawks på pisk mot Rögle. Och detta är illa. Malmö saknade Ville Nieminen och Mikko Eloranra men det är ingen ursäkt. Man uppträdde som ett juniorlag.

- - -

Malmös backar visar återigen att man inte håller. Ska man vara riktigt hård är det bara en back som håller måttet defensivt och det är Antti Bruun. Här måste det utan tvekan hända
saker och det måste ske ganska omgående.

- - -

Jag tappade räkning på hur många baklängesmål som kom till pga individuella misstag men det var på tok för många. Vad beror detta på? Inkompetens? Dåliga nerver? En blandning är min gissning.

- - -

Jani Hurme skrämmer mig mer och mer. Han är i dagens uppställning den med klart mest rutin ändå flippar han ut som en junior. En stjärna och i synnerhet en målvakt ska inte behöva ta fajter. Behövs det en fajt, behövs det rensas framför mål är det upp till backarna att kliva fram.

- - -

Johan Björk väger närmre 100 kg men spelar som en kärring. Använd din kilo och då menar jag inte att de ska användas i ryggen nere sarghörnorna. Varför denna feghet?

- - -

Paulsson! Vakna! Att måla mot Nybro och andra ängalag betyder ingenting. Det är i matcher som dessa du måste prestera om du ska bli något.

- - -

Att Söderberg reste sig efter sitt svanhopp mot sargen är riktigt sjukt!

- - -

Välivaraa, när ska denne man göra en bra insats i en viktig match? Han verkar inte ha något järnpsyke precis…

- - -


Coachingen gör mig inte heller glad idag. När spelet fungerar så pass uselt. Varför låter man inte Peppe Lundh och Weihager åka in i köra ett par byten? Hur motiverar man att tex Jens Svensson får glida runt hela matchen?

- - -

Övertaget RBK har på Redhawks inför kvalserien skojar man inte bort. Med detta laget betyder det dessutom mycket. Jag räknar redan nu in två förluster. Med lite tur kanske det kan bli en suddenseger på hemmais. På bortaplan blir det garanterat stryk. Jag sätter 100 kr. Sätter någon emot?

- - -

// Julius

1 kommentar:

Anonym sa...

Peppe fick chansen....men gick direkt in och gjorde en iditopass i anfallszon och vips blev det 2-3!

Om man nu ska försöka hitta någon liten jävla positiv grej med matchen, så finns det väl absolut inte NÅGON som på fullaste allvar kan tro att detta laget kommer klara av en kvalserie...förstärkning är ett måste!