En kollektiv jävla kollaps

Det jag bevittnade igår var illa, riktigt illa. Spelarna i Mif Redhawks hoppas jag att man hittar i Pildammarna springandes straffrundor tills de spyr.
Att vika ner sig som de gjorde igår är oförlåtligt enligt mig. Om man känner sig sliten i kroppen ska man kunna hitta den extra orken i supportrarna, att det är derby och den förbannade hedern att representera MIF Redhawks. Igår sköt Malmö 13 skott på mål, detta mot en målvakt som är inlånad och har de senaste matcherna kastat in puckarna i mål. En sådan målvakt ska man skjuta sönder och samman för han håller inte, men det gör inte Hurme heller. Jag hoppas att spelarna skäms ögonen ur sig och verkligen mår dåligt, men helt ärligt tror jag det inte, dessa självgoda as skiter helt enkelt i vilket. En ska ha heder och det är Söderberg som försökte ta livet av sig mot sargen men reste och körde vidare bytet efter, det visar ett jävla anamma, stort! Kalle, jag funderade också på att ta livet av mig igår när jag såg dina usla medspelare.
För 30 miljoner kan man göra mycket, och just 30 miljoner är vad Peter Andersson har haft i budget för nya spelare. Men det är bara att inse, Radhawks är en jävla skitorganisation med idioter på ledande positioner. Jag har sagt det innan och säger det igen, innan Mif ens kan fundera på elitserien måste de bygga en elitseriemässig organisation annars är det lika bra att harva i AS eller division 1 för den delen. Jag och många med mig orkar inte med ett år till med samma personer på ledande platser.

Det är inte lönt att såga enskilda spelare för hela laget var katastrof, men jag hoppas verkligen inte att man få se en enda spelare ute på krogen till helgen med ett äckligt och nöjt hånflin.

Det har den senaste tiden blivit pinsamt tydligt att vi inte har en enda back av klass i laget. Vi måste ha nya backar! Det sjukaste av allt är att det är Peter Andersson som står som ansvarig för nya värvningar….. Vilket jävla skämt!

//Brutus

Inga kommentarer: