Aubynn – nej tack!

Både Expressen och Sportbladet skriver om att Jeffrey Aubynn är på väg till Malmö. Det är inte precis så att man slår frivolter av lycka. Snarare faller man åter ner en bit i den svarta hålan man känslomässigt befunnit sig i sedan Åkeby skrev på för drygt 2 år sedan. Det kändes ändå som att vi var på rätt väg. Jag inbillade mig att Rolle Nilsson & Hasse Gren ville ha hit karaktärer. Inte ännu fler svaga psyken och ojämna lallare. För även om vi verkligen behöver höja vårt kantspel så känns det faktiskt som att det är primärt högerkanten som är problemet. Jag hade inte haft något problem med att vi spelade med Järdler på vänsterbacken och Safari framför. Högerkanten däremot ser tunn ut. Jag hittar inte ett enda alternativ jag tycker håller. Dessutom måste vi få in karaktärer. Avsaknaden av karaktärsspelare är total. När Daniel Andersson är den med mest pondus i truppen är det riktigt illa.

Nu blir det till att hålla tummarna för att “Jeff” väljer någon av de andra intressenterna.

// Julius

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag e inte bitter. Du börjar låta som en parodi på Tony Richardsson. Vilka alternativ vill du ha på vänsterkanten då? Vem skulle vara rimlig att värva? Safari vill ju främst utmana på vänstetbacken och i vårt u-21 lag finns väl ej allt för många predendenter på vänster ytter rollen. Aubynn producerar ju åtminstone något framåt. Yksel mot Aubynn, vem är bäst?

Anonym sa...

Jag hade velat se Safari på vänster mittfält och sen hade jag inte varit främande för att ge Järdler en chans att visa vad han går för på vänsterbacken...

Jag tycker inte att Jeff är en kass lirare. Men han är inte den typen jag hade hoppats på att vi skulle värva. Jag önskade (önskar) mig karaktärsstarka spelare som klart höjer vårt lag. Eller unga talanger.

Jag anser inte att Jeff passar in i någon av de ovanstående kategorierna.

Anonym sa...

Håller med dig här Brutus, Järdler på vb och Safari på vm.

Fungerade ju kanon när de fick chansen ifjol så varför inte nu?

Okej Berra vill spela back helst men han får väl göra de som är bäst för laget?