Stress

Jag jobbar bäst under stress är en lika stor klyscha som att säga att man tar en match i taget eller bollen är rund. Det värsta är att jag använder den själv alldeles för ofta. För inte fan jobbar man bättre under stress, man jobbar som en slav under sitt dåliga samvete för att man är så jävla dålig på att ta tag i saker direkt. I kväll kommer jag sitta på kontoret fram till midnatt för att hitta få klart saker i utsatt tid. Jag viste redan för två veckor sedan att detta skulle vara klart till den 6/12 varför började jag inte jobba med detta direkt? För tid har det funnits att göra det men istället skjuter man på det för att sen dagarna innan sitta med magknip och ha ångest för att inte ens ha påbörjat arbetet. Nu sitter jag här, mår som en skithög och intalar mig själv att jag minsann är sjukt effektiv när jag är stressad och har mycket att göra.

Skjut mig!

//Brutus

1 kommentar:

Anonym sa...

Fast det är inte hela sanningen. Iallafall inte för mig. Jag är som mest effektiv när jag har kniven mot strupen. Det är mer stressancde när det går på halvfart och man lägger hela dagen på att läsa en massa bloggar och annat skit. : )