MIF-Leksand

I fredags var det första gången på länge man såg en match där redhawks var inblandade som gav mersmak, för vist var det underhållning. 1 poäng borta mot serieledande Leksand tycker jag är fullt godkänt. Jag trodde verkligen att Leksand var mycket bättre än oss men vad fel jag hade. Det kan tyckas onödigt att vi tappade två poäng när vi hade ledningen två gånger i tredje. Men man får inte glömma att laget reste sig efter en riktig mardrömsstart på matchen när de låg under med 2 mål efter bara ett par minuter, det stavas karaktär.
Nieminen drog på sig hela 6 två minuters utvisningar men det va mer tack vara domaren är att han agerade regelvidrigt. Däremot så tycker jag att han genomförde ett par rejäla tacklingar för att tända laget på bästa Lindros manér, det känns skönt att vi har en spelare som gör det.
Däremot så läser jag på hemsidan att Jens Svensson får beröm vilket jag tycker är fel, Leksands andra mål är helt och hållet hans fel med sitt extremt slappa ingripande man måste få förvänta sig mer än så av Jens.

Samtidigt som matchen gick på TV utspelade sig IDOL på TV4. Jag har inte följd programmet väldigt noga men såg reprisen igår. De andra gångerna har jag tyckt att prestationerna varit likvärda med de som utspelar sig på valfri karaoke bar runt om i landet med ett undantag. Amanda va helt otrolig när hon sjöng Halleluja, snacka om att förmedla känsla och lidelse.

//Brutus

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det började bra men när man överhuvudtaget bemödar sig med att tycka till om Idol, och dessutom i positiva ordalag, försvann allt förtroende för denna bloggen!

Bättre kan ni!

Anonym sa...

Amanda sjunger falskt. Punkt slut.

svarmorsdrommar sa...

Jag skrev inte att hon sjöng bra utan att hon förmedlade en känsla. Håller med hennes röst är inget att hänga i granen. Men jag sågade idol programmet också så lite upprättelse kan jag väl få? Resten av programmet är som en lång karaoke upplevelse, det suger!

//Brutus

Anonym sa...

Lilla vännen var ärlig nu, har du missat ett enda program????

Jag såg mitt första program i fredags, gissa hos vem????!!!!