Bidén - var fan har du tagit vägen?


För drygt ett halvår sen flyttade jag och min sambo in i en helt nybyggd lägenhet. Vi fick göra en massa tillval och designa lägenheten som vi ville ha den. Jag är nöjd. Fast inte till 100%. Vid samma tidpunkt flyttade även Brutus och hans sambo in i en helt nybyggd lägenhet. Jag antar att de också är nöjda. Men något fattas. Både hos oss och hus familjen Brutus. Ingen av oss har en bidé. Varför är det totalt omöjligt att få en bidé år 2007? Detta är ju en grym uppfinning som var extremt populär på 70 och 80-talet. Kan man ens köpa en nytillverkad bidé? Bygger jag nånsin ett hus själv ska jag han en bidé. Kosta vad det kosta vill!

// Julius

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig om bidéns storhet som socio-kulturellt fenomen och utsmyckning. Men mina egna praktiska erfaranheter från sommarstället är inte odelat positiva.

Anonym sa...

Jag är inte speciellt sugen på att använda den själv. Men jag hade älskat se min sambo gränsla detta porslinsmonster!

:-)

Anonym sa...

En bidé är en bra idé...
Kul va?
Det finns klart att få tag i idag. Fler borde bara fatta det. När jag snart får nytt boende så är en bidé ett måste!