Dagens Redhawks

Julen står och stampar i farstun men någon julefrid i Redhawks kan man knappast sikta. Nya rykten florerar kring Janne Öberg och Jens Svensson. Båda sägs vara på väg bort och man ju ju krasst konstatera att ingen av dem hade lämnat några hål bakom sig. Jens hade jag stora förhoppningar på. Trodde verkligen att han skulle bli en tongivande spelare i årets Redhawks. Öberg däremot har jag aldrig sett storheten i. Han är ganska stor men spelar precis som andra storväxta Malmöbackar med handväska.

- - -

Samtidigt får vi på Svärmorsdrömmar rapporter om missämja i truppen. Och då handlar det inte om att spelarna skulle vara ovänner. Tvärtom sägs stämningen spelarna emellan vara på topp. Däremot ska det enligt säkra källor, i truppen, finnas ett kompakt och i princip undantagslöst missnöje med Torgny Bendelin. Utan att gå in på detaljer så har jag inte svårt att förstå detta. Även Peter Andersson sägs vara illa omtyckt av spelartruppen. Han röjer runt nere i omklädningsrummet och kör samma otrevliga stil som han körde mot sina lagkamrater då han var aktiv.

- - -

Personligen har jag väldigt små förhoppningar om att denna säsongen kommer sluta positivt. Sett ur mitt perspektiv behövs det så pass stora förändringar att de inte är görbara så här mitt i säsongen. Faran är att Redhawks kommer gå in i Malmö Arena som ett allsvenskt lag. Produkten Redhawks kommer då inte vara attraktivare än den är idag. Tvärtom. Ett allsvenskt lag i Nordens finaste arena med en hel räcka misslyckande i bagaget känns totalt tragikomiskt. Jag hoppas att ledningen inser detta. Läget är betydligt allvarligare än de tror.

- - -

God jul gott folk! Och du Brutus; – om ryktena på din brors blogg stämmer är jag väldigt glad för er skull!

// Julius

2 kommentarer:

Anonym sa...

och länken till J blogg är?
Nu är jag nyfiken....

Anonym sa...

Julius, sitter i solen och har det sjukt gott. Vill bara dementera det min bror skriver.
Ska snart lagga in en liten uppdate om min resa.

Brutus