Skithockey, skitig köttfärs och skitprogram

Skämmes ta mej faen!
Att bli våldtagna på hemmaplan som Redhawks blev igår är inte ok. Att för sin lilla men trogna hemmapublik inte ge allt och visa upp en inställning fjärran ett elitserielag är inte ok. Att ens påstå att man skall vara ett elitserielag nästa år och fortfarande spela juniorhockey är inte ok. Spöstraff till er alla!

Nog om Redhawks.

Såg hur ICA blev förnedrade av Janne Josefsson på tv igår. Jag blev lite äcklad när jag såg ett kilo köttfärs plockas upp från golvet för att märkas om och säljas som nymalen. ICA har nu extrema förtroendeproblem hos sina kunder inklusive mig. Men vad jag retar mig på är att en stor del av programmet ägnades åt att hänga ut butik ägarnas privata ekonomi. Vad har detta med saken att göra??? Jag skiter i om en av dem hade en Ferrari i sitt garage eller hade 11 miljoner på banken det får liksom inte min köttfärs att bli bättre.
Undrar hur köttet hanteras på Willys eller andra ”lågprisbutiker”, undrar varför Eldorados köttprodukter är så billiga, frågan är vill man veta? Det tror jag inte.

Nog om ICA.

Hur kan man ens ta upp en debatt om privat sjukvård som den på TV igår? Att det öppnas privata sjukhem, tandläkare och sjukhus är ju bra ur flera perspektiv.
1/ Den statliga vården blir konkurrensutsatt vilket innebär att den måste bättra sig.
2/ Om man har pengar och behöver vård betalar man för den själv och lämnar sin plats i den statliga kön vilket innebär mindre tryck på dem.
3/ Man har som vårdtagare bättre möjligheter att välja den vård man vill ha. Det är här skon klämmer.
Människor ska inte ha möjligheten att ha det bättre än andra i Sveriges grå massa. Att kunna köpa sig fördelar anses osolidariskt och oetiskt. Att vi inte inser att detta är verkligheten, det borde fungera som en sporre för de som inte kan att försöka påverka sin situation till det bättre, problemet är att i Sverige är det fult att ställa krav också.

//Brutus

Inga kommentarer: