Skithockey och skitgod mat.

Jag hoppas inte att någon av de kommande kvalseriemotståndarna bevittnade Mif Redhawks igår. Om de gjorde det så har dom nu bevittnat lagets akilleshäl.
När Björklöven stormade fram med två forwards och satte press på lagets backar kom vi inte ur egen zon, hafsiga rensningar och stressade passningar bäddade för ett underläge 0-3 redan efter 7 minuter. För igår såg man att Mif inte har backar som kan spela sig ut ur ett pressat läge eller som kan hålla pucken den extra sekund för att lägga en bra pass. Backar som Byström, Casselstål, Öberg och Björk håller inte när de blir pressade och alla förutom Björk är relativt små för att vara backar. Det är definitivt på backplats MIF behöver förstärkas för att ens kunna fundera på elitserien. Nu vändes matchen och Malmö vann övertygande, vändningen kom mycket tack vara ett nu hembackande Löven och hårt kämpande doldisar.

Nu till något helt annat
I fredags var jag på Vendels och åt en av de godaste middagar jag någonsin ätit. Herregud vad gott det var. Anders Vendel har två krogar i White Guide Vendels af Sturehof och Mötesplats Österlen. Om ni tycker om äkta ”Fine Dining” och vill ha mat i absolut världsklass rekommenderar jag definitivt ett besök på ovan nämnda krogar. Det enda som drar ner betyget var att en kopp kaffe efter maten kostade 65kr, lite magstarkt tycker jag.
Jag funderade på att återberätta vad jag år rätt efter rätt men jag har helt ärligt ingen aning om vad det var jag åt eller hur man uttalar det.

//Brutus

Inga kommentarer: