Magnus Nilsson…

Nu tar Magnus Nilsson bladet från munnen. Han säger till Expressen att han vill lämna klubben och att han är missnöjd med sin situation. Klart han är. Den som inte vore missnöjd om den var i ”Manges” kläder hade varit konstig. Jag har länge tyckt att ”fallet Nilsson” är riktigt märklig. Slitvargen värvades från Timrå inför säsongen och hade det trögt i inledningen. Precis som många andra. Poängproduktionen har varit klen men Nilsson är ingen spelare som ska o kan producera. Han är och förblir en spelare för tredje,- eller fjärdekedjan. Oavsett vilken nivå han spelar på. Detta borde lagledningen ha vetat om och det duger inte heller som förklaring till varför han spelats så sparsmakat. Att Nilsson skulle uppfört sig illa eller att han skulle vara en som sprider dålig stämning kan jag verkligen inte tänka mig. Folk som känner Nilsson personligen och gamla lagkamrater berättar om en ytterst tyst, nästan blyg och väldigt ödmjuk person. Jag är väldigt nyfiken på vad som hänt för något mysko är det. Ska man bänka Nilsson på sportsliga grunder skulle andra fått sparken vid det här laget!

// Julius

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med! Tycker Torgny & Bobbo borde lägga korten på bordet!