Svin, kossor och en förening i fritt fall.

Plastikkirurgen och ärkesvinet Carl-Åke Troilius har fortfarande sin läkarlegitimation kvar. Socialstyrelsen säger att det är ytters ovanligt att läkare blir dömda för våldtäkt och de kan inte gå för fort fram i ärendet vilket avser svinets legitimation. Grundkriterierna för att legitimation ska dras in är att läkaren är uppenbart olämplig står det i reglerna, då undrar jag hur de ens kan tveka att dra in hans legitimation. För det finns nog ingen i välden som anser att Carl är en lämplig representant för läkaryrket.
Folk som Carl-Åke Troilius och Tito Beltram bör ställas upp på gator och torg för allmän förnedring och även om Tito blir helt frikänd äcklas jag av hans uttalande om landet som fött honom. Tito, du är ett stort jävla svin!

----------

Jakten på koldioxidbovar fortsätter och nästa grupp syndare som utpekas är nu idisslande djur. Ja, ni lästa rätt nu är det kossornas fel att världen går åt helvete!
Hur sjukt det än låter så avger kor en hel mängd koldioxid genom att bara finnas men är det inte en liten sned fokusering när djur sätts under luppen? För vad kan en rimlig lösning vara på detta problem? Masslakt??

----------

Ikväll är det ett rafflande möte i AS när MIF tar emot Nybro. Är det inte sjukt att man känner nervositet inför ett möte med Nybro som egentligen skall vara tre poäng?
Mitt förtroende för laget är inte speciellt högt men framförallt är det hela organisationen som bör avgå.
Jag har hört att Percy nu är så less på skiten att han funderar på att dra sig ur om laget inte går upp. Vad många inte inser är att MIF endast är en liten del i det stora arena bygget. Kalkylerna håller även fast laget inte går upp så det folk tror att vi verkligen måste gå upp är skitsnack.
Men innan Percy ger upp bör han testa göra liknande investeringar i en klubb med vettiga människor och utan Peter Andersson för som det är nu kan vi lika väl sätta in 10st apan Ola för att styra klubben.

//Brutus

3 kommentarer:

Svennis sa...

Percy har sagt tidigare att detta är den sista säsongen han går in och garanterar eventuella underskott.Sedan när den nya arenan är klar så får de klara sig själva. Det är därför det är viktigt att gå upp så att de kan få del av de stora tv-pengarna.

svarmorsdrommar sa...

Visst har han sagt det, men jag tycker att den allmänna uppfattningen är att Arenan inte klarar sig utan ett lag i elitserien vilket är felaktigt. För MIF som klubb är det livsviktigt att gå upp för att få ta del av TV intäkterna (18 miljoner har jag för mig) men Arenan klarar sig utan ett hockeylag i topp. Jag förstår bara inte hur man kan pumpa in pengar som inkompetenta personer trollar bort år efter år som Percy gjort utan att reagera.
Tack för din kommentar
//Brutus

Anonym sa...

Fanimej de bästa jag läst på länge om aset Beltran och de andra avskrapet till livsform.

Jag är mer radikal och tycker när de väl står på torget så skall de ha en kula i nacken också.

tack för mig.