Afonso

Afonso Alves snart klar för Middlesborugh och MFF inkasserar 13,5 miljoner kronor på affären. Kul för Afonso att han kommer vidare med jag tycker att hans uppträdande har varit allt annat är proffsigt. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så tycker jag att ett kontrakt gäller även fast man vinner skytteligan. Hans sätt mot klubb och fans tycker jag kan likställas med Chankos svek mot MFF. Frågan är bara om detta är Afonsos verk eller en girig jävla agent som lovar guld och gröna skogar om han beter sig på ett visst, av agenten planerat sätt? Ibland önskar jag att en klubb agerar mot detta och placerar spelaren i världens största och djupaste frysbox kontraktstiden ut. Detta kommer nog inte bli möjligt då det är pengarna som styr.

--------

Jag hörde att den före detta MIF backen Marek Malik är hatad av sin egen publik i New York Rangers, vet någon vad detta beror på?

//Brutus

Inga kommentarer: