Cesar Santin

I förra veckan blossade ett rykte om att MFF skulle vara intresserade av Cesar Santin. Kalmars ordförande gick snabbt ut och dementerade detta och passade samtidigt på att använda lite av sin (och hela fucking KFFs) nyfunna kaxighet: “Varför skulle Santin vilja byta ner sig?”. Han har visserligen rätt. Framgång är en färskvara och Kalmar har varit mycket bättre än Malmö de senaste åren. Men kaxighet klär inte en smålänning.

Idag kablar fotbollskanalen ut ett citat från Cesar där han säger “- Om det skulle vara en bra affär för Kalmar och jag skulle få ett bra kontrakt så ser jag inga problem, säger han till Fotbollsbloggen.” Personligen tar jag emot Cesar med öppna armar. Jag skulle nog fan kunna sträcka mig så långt som att jag tom tar emot honom lätt särade ben och framåtböjd. Cesar är på pricken en spelartyp vi saknat de senaste åren. Knyter vi till oss honom återstår “bara” två punkter på min önskelista – En Effenbergtyp och en ny Majstorovic. Sen kan jag börja tro på fuskbygget igen.

- - -

Kanske är jag inte en realist. Kanske har mina förhoppningar varit för höga. Kanske är jag en otacksam jävel. Men min entusiasm för nya (Swedbank) Stadion blir bara mindre och mindre. Tycker den känns klen. Liten. Rent av billig. Jag har sett en mini AOL-arena framför när jag dagdrömt. Nu ser jag en lite lätt förstorad variant på Borås nya fotbollsarena. Däremot blir jag lika imponerad varje gång jag tar mig en titt på Percys bygge. Den har något jag inte upptäckt hos (swedbank) Stadion. Än i alla fall. Jag vill inte känna så här! Hjälp mig!

- - -

// Julius

3 kommentarer:

Anonym sa...

HUR FAN KAN DU KLAGA PÅ NYA STADION??????????

KOMMER BLI SKUKLIGT FET. BYT BANK ALLIHOP!

Anonym sa...

skukligt fet??? Hur e det när det är skukligt fet?....

Anonym sa...

Tror han menar KUKligt fet.

:-)