Hur går det ihop?

Varje vecka får jag en hyfsad lunte magasin skickat till mig på jobb. Redaktionerna vill väl att jag ska känna till och uppskatta just deras tidning. En del av tidningarna blir jag uppriktigt glad för (typ King, sköna hem, Mat), andra uppskattar jag lite mindre (typ Hemmets Journal, Fiskefeber och tidningen Land). En annan tidning som jag får är Bröllopsguiden. Efter påtryckningar hemifrån bär jag numera hem denna tidning till sambos förtjusning. Detta magasin har dock skänkt mig en del huvudbry. Jag skulle mycket väl kunna köpa denna tidning. Men då enbart i samband med att jag planerar för mitt bröllop. Efter bröllopet är den ju inte så intressant och så länge ett bröllop inte är närstående förstår jag inte heller vitsen med att läsa tidningen. Enligt statistikcentralen gifte sig 28236 personer år 2006. Hur många av dessa är potentiella köpare? Räcker denna skrala målgrupp för att dra runt en hyfsat exklusiv tidning?

// Julius

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kritiserar du inte din flickvän nu??

Anonym sa...

Nej! Jag skrev ju att jag också hade kunnat köpa tidningen om jag i bröllopsplaner.. :-D

Anonym sa...

ska ni gifta er?