Slöjförbud var diskriminering


"Slöjförbud var diskriminering"

I somras förbjöd flera badhus (helt riktigt anser jag) pojkar att bada med kalsonger under sina badkläder. Hygienen var anledningen. Idag fälldes Göteborg Stad för att de inte tillät två kvinnor bära slöja i ett av sina badhus. Är hygienfaktorn inte längre viktig? Det är alltså syftet med plagget som är avgör om man får äckla ner bassängen eller ej? Vad händer om jag beträder ett badhus med kalsongerna på huvudet o åberopar att det är profeten Muhammed som sagt till mig att göra så?

Jag är lyckligt lottad som slipper bevista både badhus och badstränder. Ska jag bada gör det från en båt. Långt ute på havet. Långt ifrån tonårskallingar fyllda av ofrivilliga utlösningar och långt ifrån slöjor fyllda av löss.

// Julius

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. Bästa inlägget hittils. Grymt

Anonym sa...

Gråt lite till. Lite.

Anonym sa...

Jag gråter inte. Tycker bara att logiken är minst sagt ologisk.

Ge mig en vettig förklaring, så lovar jag att revidera mina åsikter.

/ Julius

Anonym sa...

Det är väl ingen nyhet att invällarna särbehandlas. Musslor i synnerhet. Usch och tvi.