Kick Off

Jag går i väntans tider. Jag väntar på inbjudan till Malmö FFs årliga kick-off. Sedan 4-5 år tillbaka arrangerar Malmö FF varje år en kick-off för sina medlemmar och årskortsinehavare. Man presenterar truppen, kör lite intervjuer etc. Bra så. Grejen är bara den att varje år man överträffat sig själv i uselt arrangemang. För mig har det blivit en tradition att gå dit. Jag vet dock inte om arrangemanget går in under kategorin “humor” eller “självplågeri”. Samtidigt som jag vrider mig i skratt över Malmö FFs marknadsmässiga uselhet så gör det hela mig oerhört förbannad. Jag har inga stora förhoppningar på bättring inför årets arrangemang, dock en stor önskan; låt oss slippa Bröderna Berggrensson. Dessa tre idioter är det sämsta och pinsammaste Malmö Stad har att erbjuda. Att dessa värdelösa trubadurer får lov att profitera på Malmö FF och framstå som ett officiellt MFF-band är den enda anledningen till att jag skulle kunna skämmas över att vara medlem i denna underbara förening.

// Julius

Inga kommentarer: