Lite om allt.

Efter 5 veckor på resande fot (ja Julius det ska komma en redogörelse) trodde jag att jag skulle kunna frossa i nyheter om MFF och MIF. Men jag ser nu att inget har hänt, inte ett skit!
Jag hade hoppats få läsa om sparkade spelare och ledare, nyförvärv och organisationsförändringar, jag trodde i min enfald att på 5 veckor så skulle stora förändringar ha skett.
Kollade snabbt på Internet från en ö i Thailand och såg att det spekulerades om Arson Carter till MIF, kul tänkte jag när jag mindes hur han offrade sig framför mål och avgjorde mot Sverige med det berömda video målet. En sådan spelare till Malmö skulle sitta fint. Samma kväll träffade jag ett sällskap från Vancouver som var hockeytokiga och kunniga. Frågade en hel del om vad dom tyckte om Carter, snabbt sammanfattat löd svaret såhär
Carter var en mycket bra spelare som gjorde en hel del mål, men han spelade då mellan Tvillingarna Sedin så då var det ju inte konstigt (ja Sedinarna är tydligen väldigt uppskattade där nu) Men han är bara en bra spelare när han ville spela och det ville han väldigt sällan därför fick han sparken.
Tydligen håller Carter på med en massa vid sidan av hockeyn och satsar ganska mycket på sin musik. Bara där bör man hissa en varningsflagg läs Judas Ijeh. Sen att han är en pelare som inte är villig att ge allt och kämpa gör mig övertygad, Carter är inget för MIF!

Mailade till MFF att jag var iväg och inte kunde betala mitt årskort innan jag kom hem. Förväntade mig ett surt mail tillbaka men får ett otroligt trevligt bemötande och ett mycket trevligt mail från en kvinna på kansliet. Detta kanske ni skiter i men jag kom att tänka på en sak.
Hur kommer det sig att jag förväntade mig ett otrevligt bemötande av klubben jag älskar? Hur kommer det sig att jag blev glatt överraskad bara för att jag fick ett trevligt mail, bör det inte vara tvärt om. Och om en obetydlig supporter som jag har den inställningen till klubben hur ser den stora massans förväntningar ut?
Där fick ni något att tänka på!

Detta var mitt första på 5 veckor, det kommer mer.

//Brutus

Inga kommentarer: