Kvällens match

Det var ruggigt underhållande i Isstadion ikväll. Underhållande är dessvärre inte detsamma som bra hockey. Malmö slarvade nästan hela matchen igenom. Passningsspelet var under all kritik. Powerplay var från ena formationen (Banhams uppställning) stillastående medans Söderbergs formation satte mer fart på pucken men skapade få riktiga farligheter. Anfallsspelet tycker jag ändå känns tryggt. Det tar lite tid att komma rätt i formationerna och när Ville är tillbaka tycker jag vi har 4 bra linor.

- - -

Backbesättningen är fortfarande ett sorgebarn. Här finns mycket mer att önska. Mycket mer. Jag kan säga här och nu att vi kan glömma avancemang om det inte kommer in 2 stabila backar innan transferfönstret stänger. Men det börjar bli ont om tid.

- - -

Öberg! Snälla Bobo o Torgny, släpp honom nu. Han förtjänar inte ens att få sitta på bänken. Dagens förlust får Öberg ta på sig. Tom Byström är bättre.

- - -

Banham känns som en grym förstärkning. För mig känns han som en ny ”Burra”. Lite rappare på skridskorna bara. Men tyvärr sämre är ”Burra” i defensiven. Men en klar förstärkning!

- - -

Cole Jarret var dock en besvikelse idag. En av de sämste backarna. Näst sämst faktiskt. Bara Cassel var sämre. Öberg räknar jag inte ens som back. Han är något uselt som bara är inne och vänder på isen. 186 cm och 90 kg. Men ändå rädd som en kattunge. Skäms du inte?

// Julius

Inga kommentarer: