Bortskämda nollor!

När jag klickar upp expressen sportsida idag möts jag av följande rubriker: “Isakssons krav på Svennis: Släpp mig” och “Dulee Johnson hotar med strejk

Jag vet inte vad ni tycker med mig gör det grymt upprörd. Hur kan Isaksson ställa ett sånt krav? Och hur kan Dulee hota AIK med att gå ut i strejk om de inte släpper honom? Att en stor del av de elitutövade idrottsmänniskorna fått göra avkall på en hel del intelligens för att få plats med sin talang i kroppen är ju allmänt känt. Men är det verkligen så här illa? Eller är det samhället i stort som blivit så skevt? Om två parter ingår ett avtal är det väl självklart att båda parter även ska slutföra sina förpliktelser? Så vitt jag förstår står det inte i Isakssons kontrakt att han ska få spela oavsett hur dålig, gnällig eller ful han är. Jag tror inte heller att AIK har gått med på en klausul som gör att de är tvingade att släppa honom till första bästa klubb som Dulee vill lämna för. Ibland önskar jag att jag vore klubbledare. Hade en spelare i min trupp hotat med strejk eller försökt ställa krav som inte fanns med i kontraktet hade jag med nöje låtit denne träna av sitt mångåriga kontrakt i total ensamhet med hjälp av ett hopprep i en möglig källare.

Vet hut era bortskämda nollor!

// Julius

Inga kommentarer: