Hasse Borg alias Bagdad Bob

En av mina bästa vänner har i dagarna genomgått en operation. Han fick efter en olycka ta bort ena testikeln.
Vad säger man till sin vän när man snackar med honom efter ett ingrepp som halverar pungen?
Jag tänkte försöka att hitta det positiva i det hela och fick ur mig följande.
-Men se det från den ljusa sidan, du har ju 50% mindre chans att få testikel cancer.
Detta kallar jag att vara kompis!

Vad har då detta att göra med Hasse Borg och MFF? Jo han/de har förmågan att hela tiden förvränga verkligheten till något positivt.
Jag ska ge er ett exempel. År 2005 slutade MFF på ett publiksnitt motsvarande 20 061 personer per match. Samma siffra i år är 13 364.
Istället för att säga att på två år har vi tappat/slarvat bort 33,4% av vår publik lägger dom ihop och drar bort och kommer fram till att MFF haft en ökning på 2000talet med 178% jämfört med 90 talet. Bravo Hasse, har inte Yksel gjort 9 mål detta året också, om man räknar in träningarna dvs.

Läs artikeln här.

// Brutus

Inga kommentarer: