Vinklad Verklighet

Som ni förmodligen märkt fokuserar TV4 denna vecka på rasism. Jag tycker att det är bra, men snälla angrip grundproblemet!

Gårdagens Kalla Fakta är ett av de mest vinklade skitprogram jag någonsin sett. Gårdagens program handlade om Islamofobi. Religionsfrihet står i den svenska grundlagen vilken är en av förutsättningarna till en fungerande demokrati. Tryckfriheten är också den inskriven.
Jag skiter i att det finns utövare av Islam i min närhet, jag har vänner som är muslimer. Jag hade skitit i det vilken religion det än varit men att producera ett program som gårdagens Kalla Fakta tar udden av debatten. Jag tycker att det är illa att deras Moské i Stockholm varit utsatt för attentat, jag tycker det är illa att troende muslimer blir attackerade. Detta är ett angrepp på allt det Sveriges grundlag försöker skydda, där måste vi reagera och agera. Men vi måste också reagera och agera på påhoppen Lars ViIks fått för sin bild på profeten Muhammed. Dessa påhopp är också dem ett angrepp på Sveriges grundlag.

Jag hörde en siffra att det var ca 400 brott som kunde kopplas till Islamofobi, undrar vad den siffran varit om man vänt på den. För det är inte bara Svenskar som begår brott eller utövar våld mot Muslimer eller andra minoriteter, svenskar är också utsatta för våld och kränkningar. Så nästa gång Gustav Fridolin och hans bihang ska göra ett program, skit i att vara politiskt korrekta, spegla verkligheten!

Nu var inte Kalla Fakta kvällens enda surdeg. Ett annat program hade premiär igår på TV3 nämligen insider. Snälla Robert Aschberg, sluta tro att du är en sån jävla hjälte. Jag mår illa!

Förövrigt kan Pink Floyds Comfortably Numb vara världens bästa låt.

// Brutus

Inga kommentarer: