Måndagsfunderingar

Måste säga att jag är imponerad av IFK Göteborg. Deras trupp skrämde inte mig inför säsongen. En jäkla massa ungtuppar, ett par riktiga gubbar i Bengt Andersson, Ölme, Alexandersson och Thomas Ohlsson. Denna Thomas Ohlsson. Hade gärna velat veta varför vi släppte honom men valde att behålla en sån som Yksel.

- - -

Nu ryktas det återigen om att man verkligen ska ge Yksel ett nytt kontrakt. Jag saknar fan i mig ord! Vad har han gjort för att förtjäna det? Räcker det med att man har MFF som moderklubb och varit utlandsproffs så är man garanterad kontrakt i Malmö FF? I så fall - signa Robert Prytz!

- - -

Ska bli grymt intressant att följa silly season. Följande spelar tycker jag har gjort sitt i Malmö:
- Gabriel, Yksel, Ofere och Johan Andersson. Ser även gärna att man gör Babis sejour i Malmö så kort som möjligt. Ska man rensa riktigt rejält tycker jag även att Junior kan få gå. Hans inställning utanför plan och egoism på plan är inte precis vad vi behöver.

- - -

Hoppas Rolle Nilsson kan upprepa James Keene-värvningen. Är det något han har så är det väl kontakter i UK. Ta gärna hit en råbarkad mittback, en riktig kämpe till mittfältare och en forward som hugger på allt a ‘la James Keene.

- - -

Ikväll är det medlemsmöte! Hoppas alla slipat knivarna rejält för nu jävlar! Rapprt utlovas!

// Julius

Inga kommentarer: