Helig ko?

Nu har MFF förlängt kontraktet med Daniel Andersson och det är med blandade känslor jag läser press releasen.
Jag är glad att Daniel stannar. Med all rutin och erfarenhet han har kommer han att vara viktig nu när många unga spelare slåss om en plats i startelvan. Som fotbollsspelare håller han hög allsvensk nivå och kan säkert göra det ett tag till.
Det som gör mig skeptisk är att kontraktet är på 5 år. Vi har nu Labinot som snart är en självklarhet i en startelva men vi har även Tomelilla som snart vill in och kriga på en plats på innermittfältet, undrar hur han har tagit detta? Vad jag är rädd för är att DA kommer att bli en helig ko som ingen kommer att rubba på, även fast han kanske inte hinner med om sisådär två säsonger. Jag vill inte att DA skall avsluta sin karriär som bänknötare eller på läktaren i MFF. Frågan är om han själv hade gått med på detta utan att sprida dålig stämning i truppen eller gnälla i pressen.
Personligen hade jag hellre sett ett två max treårs kontrakt.

//Brutus.

Inga kommentarer: