En viktig kväll...

Uttrycket känns lite slitet men går inte att bortse ifrån. Fakta är att ikväll står Redhawks inför klubbens viktigaste match. Någonsin. En vinst mot ett Leksand, som borde vara totalt knäckta efter att i förra omgången ha missat chansen att gå upp, och saken borde va biff. Skulle man däremot missa elitseriekvalifikationen är det en stor skandal för hela klubben. Percy har i media pratat om att det inte vore någon skandal om laget missar avancemang är ett spel för galleriet. Ett korrekt sådant. Spelaren behöver inte ännu mer press på sig. Representanter på höga positioner i klubben säger dock att de inte vet vad som händer om avancemanget skulle utebli. Sportsligt finns det en plan B, men knappast organisatoriskt. Allsvenskan i Malmö Arena får helt enkelt inte bli verklighet.

- - -

Malmö FF tar emot Elfsborg ikväll och jag trodde aldrig jag skulle säga det men ikväll står MFF i skuggan av Redhawks.

- - -

Matchladdningen på Atmosfär med öl och grillad korv för 49 kr låter lockande. Ölen kan verkligen komma till pass en kväll som denna.

- - -

Värvningsryktena surrar som arga bin kring Redhawks. Pelle Prestberg säger jag personligen bestämt nej tack till. Även Jesper Mattsson känns ointressant för mig.

- - -

Markus Halsti får sitta ännu en match på bänken i MFF. Även om det inte finns någon anledning att rucka på vare sig Dixon eller Gabriel i dagsläget borde det kännas surt för Halstis del. Från nyckelspelare i GAIS till bänkvärmare i MFF.

- - -

Bara så att ni vet; Jag har skriftligt på att Brutus ska springa hela gågatan fram, naken, om Redhawks klarar att ta sig tillbaka till Elitserien. Och ni ska veta att Brutus är en hederns man. Han håller sina löften. Hurvida det dyker upp bildbevis eller ej låter jag dock vara osagt.


// Julius

Inga kommentarer: