The End

Jag vet inte riktigt hur jag ska skriva detta inlägg. Jag vet inte hur jag ska handskas med situationen alls. Men det är bara att inse, vinner man inte hemma mot Västerås har man inte i elitserien att göra, vinner man inte en enda match mot Rögle har man inte i elitserien att göra.
Det som såg så extremt bra ut är nu utbytt mot totalt mörker. MIF skulle bara avgöra hemma mot Västerås det gick inte, MIF skulle bara döda matchen efter en 3–0 ledning mot ett avsågat Leksand det gick inte, MIF ska upp till nästa år, det går inte.
Bobbo och Toggan har kunnat peka på vilka spelare de ville ha, det skulle satsas på karaktär och vissa spelartyper skulle till, glömde ni vinnarskalle i er kravspecifikation.
Jag är starkt ifrågasättande till Tränarna, maken till brist på coachning har jag aldrig sett, så Bobbo och Toggan rannsaka er själv, är ni rätt män för jobbet.
Det var trots att Leksand redan var avsågade mycket folk i deras arena, offentliga avrättningar drar tydligen mycket folk.

Jani Hurme, vad hände de sista matcherna? Man hade lika väl kunnat hänga en handduk framför målet. Vad hände med våra finnar? Veka jävla as är vad ni är!
Vad hände med våra sk målsprutor Eriksson, Pålsson och Söderberg? Ni har inte lyckats med något när motståndet varit tuffare, hoppas jag aldrig ser er i en MIF tröja igen och ja jag menar Söderberg också! Ett gäng jävla pojklagsspelare är ni.
Vi har haft ett dåligt försvar hela säsongen, inte mycket att säga där, men varför åtgärdades det inte innan? Avgå styrelsen avgå alla!
Hade velat såga varje spelare utom max tre st vid fotknölarna, jag pallar bara inte. Finns en jag vill lyfta och det är Alvarez.

Det kommer dröja många år innan Malmö har ett lag i elitserien, detta tror jag kommer innebära slutet för MIF Redhawks och lika bra är kanske det. För MIF redhawks står för absolut ingenting annat är förlorarmentalitet. Redhawks är ett luftslott, en jävla illusion, men verkligheten har hunnit i kapp. Den nya arenan är ingen arena det är världens största och dyraste gravsten, ett monument av en mans vision, ett monument av misslyckande, ett monument av en död hockeyklubb.

Percy, jag lider med dig.

Avslutar med en text från The Doors låt The End skriven 1967 av Jim Morrison.

This is the end
Beautiful friend
This is the end
My only friend, the end

It hurts to set you free
But you'll never follow me
The end of laughter and soft lies
The end of nights we tried to die

This is the end

//Brutus

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag sörjer mest för att jag inte fick se dig springa naken...

Anonym sa...

Söderberg också? Han va en av våra bästa spelare under kvalserien. Han kom tvåa i poängligan efter Pavel Brendl som tog rekord. Söderberg måste bara va kvar!

Anonym sa...

Söderberg ska ju knappast bort. Han är den spelare som har visat mest kvalite och hjärta under kvalserien! Tycker att det är sorgligt att en annars bra blogg har sällat sig till "supportrarna" som bara gapar om att allt ska väck istället för att komma med någon konstruktiv kritik. Inse att det är precis sådan "allt ska väck"-inställning som tyvärr gör MIF till den förlorarförening den är just nu. Kontinuitet tack!!

svarmorsdrommar sa...

Martin.
Tack för ditt inlägg. Vi ska försöka att vara mer konstruktiva.
Jag skrev detta när jag var väldigt arg och besviken, inlägget blev därefter. Ja, jag vill ha kvar Söderberg men anser att han fortfarande måste bli bättre på otroligt mycket för att vara den som leder Redhawks. Vad gäller allt ska väck så anser jag att det finns ett par spelare som måste bort, som helt enkelt inte håller måttet. Det står jag för!

//Brutus

Anonym sa...

Kan förstå ilskan, kände likadant! :(

Helt rätt att vissa spelare visade sig att inte hålla måttet, och de måste självklart MIF försöka göra sig av med.
Tyvärr tror jag att Söderberg väljer karriären framför MIF nästa säsong och spelar någon annanstans...