Kvalserien och en ny på kontoret.

Man börjar bli lite imponerad av laget nu. Bortavinst mot Brynäs visar att laget mycket väl kan kämpa sig till en plats i elitserien. Det är en otroligt tajt kvalserie så inget är klart men Malmö har onekligen spelat till sig ett ypperligt utgångsläge. Den kommande hemmamatchen mot Brynäs tror jag kan bli otroligt avgörande för resterande del av serien. En vinst för Malmö är inget måste efter bortasegern, man sa innan att man räknade med att ha råd med 3 förluster under serien men jag tror att tre förluster kan bli för mycket för ett gå upp.
Malmö har på ett skickligt sätt mörkat sitt hockey kunnande en hel säsong, hoppas nu inte att det bara är som dom sprattlat till. Jag har hela säsongen varit skeptisk till lagets chanser och jag känner fortfarande oro till exempel är jag inte alls säker på en hemmavinst mot Västerås, än mindre Rögle. Värsta scenariot i min värld är en avgörande match borta mot Leksand och ett Rögle som har något mer än sitt mindervärdeskomplex att spela för vid nästa möte.

Den nya organisationen börjar sakta men säkert att ta form och nytillträdd marknads och försäljningschef heter Fredrik Wästerberg.
Fredrik kommer från IT konsultföretaget Elan IT där han arbetat som säljare under ett års tid. Fredrik tillträder idag och bloggen Önskar Fredrik välkommen till sitt nya arbete

//Brutus

Inga kommentarer: