Plantagen??

Var på Plantagen igår för att köpa växter, jag skriver det igen för er som inte trodde mig första gången. Jag var på Plantagen igår för att köpa växter till hemmet.
Väl där insåg jag att mina kunskaper i växtriket begränsas till yuccapalm, kaktus och gräspollen. Mina fingrar är så icke gröna dom kan bli och jag nästan kände hur växter dog av min blotta närvaro. Tog mig samman och frågade en medelålders kvinna som jobbade på stället om hon kunde hjälpa mig med mina växtval. Blev inte lite förvånad när kossan bräkte ur sig att hon minsann inte kunde något om växter och var direkt ovillig att hjälpa mig. Ok, tänkte jag, här står jag i en jävla djungel och behöver hjälp, hittar en anställd på ett blomsterland som inte kan ett skit om blommor och blir illa bemött, funderade på att köra ner närmsta trädstam i halsen på kossan och gömma henne i en komposthög. Det hela slutade i en mindre verbal misshandel av henne innan jag gick vidare med bestämda steg. Dålig service!
Hittade en annan kille som pillade lite feminint i en jordhög, frågade om råd om en växt jag tyckte kunde passa i mitt vardagsrum, vad får jag för svar? Du, jag kan inget om sånt (då kände jag hur min puls gick upp och jag började få tunnel seende) men jag tar gärna reda på det för jag behöver själv lära mig, (där släpper jag mitt kramaktiga grepp om den kratta jag hittat) vänta lite ska jag kolla med chefen. Han kommer tillbaka med ett besked och jag köper växten. Bra service!
Då till mina frågor, hur fan kan man jobba i ett växthus utan att veta ett skvatt om växter?
Hur kan man ha ett service yrke utan att vara service minded?
Som chef, ansvarig, ägare hur i helvete tänker man??

//Brutus

Inga kommentarer: