Sydsvenskan i Florida!

Nu är MFFs läger i Florida slut. Lägret har varit ganska välbevakat med folk på plats både från SvenskaFans och Sydsvenskan. Mest av allt har jag gottat mig i Håkan Malmströms webbTV-inslag från "over there". Ni missade väl inte klassikerna där Jiloan Hammad, vårt nyförvärv från Örebro, fick rabbla upp varenda en av USA's delstater. Inte en fråga, bara läxförhör! Briljant!

Som sista klipp levererar Håkan det här:
http://sydsvenskan.se/webbtv/webbtv_sport/article306260.ece?context=webbtv (klicka på "Avslutning på MFF-lägret")

Till en början är det ganska traditionell webb-TV. Precis vad man kan förvänta sig. Avslutningsvis visar sig Malmström från sin allra bästa sida där han på "Sällskapsresan-manér" sveper i sig en screwdriver, fritt översatt kallar Sydsvenskan för "Swedish Kindpost" och tar adieu av oss med det klassiska uttrycket "fubbick".

Tack Håkan!

- - -

F.ö. tar jag gärna emot förklaringar på bredsidas Orlando-story. Vad är poängen? Hade jag varit Prahl eller någon annan som figurerar där, i uppdiktade intervjuer, hade jag inte varit glad. Är det humor? Haiku? Prosa? Berätta för mig! Jag vill förstå!

- - -


// Julius

1 kommentar:

Anonym sa...

Aaahahaha! STRÅLANDE!