Torbjörn Ek personifierar all vidrighet!

Jag är ingen vän av melodifestivalen, men jag börjar acceptera, respektera och kanske tom förstå vad det är folk fascineras av, även om jag inte delar deras känsla. Nu precis såg jag ett inslag på TV4-morgon som sammanfattade allt ont jag känner för detta fenomem. Här är han:

http://blogg.aftonbladet.se/7

Hysterisk och överspelad. Ingen förmåga att formulera korrekta meningar. Favoritorden är utan tvekan glitter, glamour och champagne... Fyndigt! Orginellt! Begåvat!

Förresten så är jag grymt ifrågasättande till användandet av ordet glamour i samband med denna kringresande såpan. Vad är glamouröst? Vem är glamourös? Är bröderna Rognedal glamourösa? Amy Diamond? Bengtzing? Jag kan köpa att Perelli har en stänk av glamour över sig. Men annars ser det tunt ut. En flaska champagne i handen på en typ som Torbjörn Ek är inte glamour. Det är tacky. Gubbarna i Champagne hade gråtit en skvätt om det sett bilderna.

Var glada att ni slipper hans röst. Den får mig att önska jag vore döv.


"jaj järj jövjetyjad jom jatt Pjejellji kjommer ta värjlden mjed stojm... Åå jeftjejfjesten! mjangnifjick! Jet vjar gjittej, gjamjoou å en mjassa sschjampanj!"


// Julius

8 kommentarer:

Anonym sa...

Å du själv är helt perfekt, eller? Så jävla lågt.

Anonym sa...

Jag kan i alla fall artikulera. Och (!) formulera korrekta meningar. Dessutom kan jag uttala bokstaven "r" och ersätter inte den med ett "j".

Anonym sa...

Synd att inte du kan stava.

Anonym sa...

Jag hittade ett klipp!

http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.344934

Lyssna speciellt på "rjöstöj", folk säger att skåningar har gröt i halsen...

helljock -

Hellre att det i farten slinker in ett stavfel än att inte kunna prata!

Anonym sa...

"Hellre att det i farten slinker in ett stavfel än att inte kunna prata!", tycker du. Det beror väl på om man skriver eller pratar?..

Anonym sa...

Eeh jo! Det är svårt att få in stavfel i talet...

Anonym sa...

Åh! Jag håller med! Jag får ont i öronen så fort han börjar prata. Det är så synd när han är reporter i klipp man faktiskt vill titta på. Jag klarar aldrig av att se klart på dem. Jag hoppas han slutar jobba som reporter.

Anna sa...

Jag tror säkert att han är en jättefin person men han borde ha valt ett annat jobb. Eller hållit sig till att skriva artiklar. En reporters uppgift är ju att förmedla nyheten eller berättelsen och det är svårt att göra nära lyssnaren inte kan göra annat än fokusera på talfelet. Märkligt att folk som talfelsskorrar (att skilja på dialektskorr vilket är helt annorlunda) alltid ska välja publika och snackiga jobb såsom radiopratare eller reporter. Märkligt. Det är väl någon slags motreaktion.