Redhawks organisation

Som jag skrev i morse skulle fler huvuden rulla i organisationen och mycket riktigt gjorde det detta. Jonas Thuresson fick lämna vilket var väntat trots sin korta tid på positionen. Kan det vara sitt val att åka på skidsemester mitt under årets viktigaste månader som fick bägaren att rinna över?

Peo Larsson som sportchef tycker jag är ett steg i rätt riktning. Min förhoppning var att Peter A skulle bli helt löst från sitt arbete inom klubben men så är då inte fallet. Pressmeddelandet jag fick i mailen innan idag så uttalar sig Peter A såhär - För min egen del känns detta jättebra. Den del som jag har tyckt varit allra roligast med att vara Sportchef, har just varit scoutingverksamheten, och nu kommer jag alltså att kunna lägga 100 procent fokus på den.
Då är det alltså så att det är Peter A som skall scouta spelarna i fortsättningen.
Min kommentar lyder såhär:

Andrej Nedorost
Milan Bartovic
Lubomir Sekeras
Robert Tomik
David Moravec
Radek Duda.
Pavel Trnka
Martin Stepanek

Frågor?

//Brutus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med dig.

den roligaste delen av sportchefsrollen?

Den bit du skött överlägset sämst P.A

Parodin fortsätter

Anonym sa...

Jag anser inte att sekeras eller stepanek var några dåliga värvningar.Sedan så var moravec och tomik bra det året vi gick upp men tyvärr så höll de inte för elitserien.Resten kan jag hålla med om var katastrofala.