Nattsvart!

En av mitt livs stora kärlek är MFF. Jag mår bra när de vinner jag mår skit när de förlorar, jag längtade till matcherna och kom alltid laddad och redo att stötta.
Vad har hänt med allt detta, vad har hänt med mitt MFF?
Min kärlek ligger svårt sjuk, det är jobbigt att komma för att se patienten och när jag är där är det bara att konstatera att sjukdomen spridit sig i till hela kroppen. Loppet känns kört det jag ska bevittna nu är de sista dödsryckningarna och en ståtlig begravning i en ny fin kista som heter Swedbank Arena.

Ovan är ungefär vad jag känner för MFF idag, en axelryckning.

Det var alldeles för länge sedan man gick från Stadion med ett leende, en positiv känsla. Man har blivit psykiskt misshandlad av klubben sedan 04 och min omgivning ställer sig frågande till att jag ens går på matcherna, varför jag valt att förnya mitt årskort, varför jag ens bryr mig. Och ska jag vara helt ärlig så börjar jag själv undra.
Kräftgången fortsätter och vår inkompetenta ledning svär sig fria från allt ansvar. Varför inser inte Madsen och Borg att de har förbrukat sin rätt att representera det finaste i världen, vårt MFF?
Så fort det börjar blåsa kring dessa herrar kommer ett gäng blåögda till deras försvar, Madsen har fixat till vår ekonomi, Borg är Sveriges bästa sportchef, han har ju sålt Zlatan. Jag vill ju påstå att 7 miljoner för Halsti är fullt jämförbart med 82 miljoner för Zlatan vilket innebär att det finns en sportchef i Gais som är minst lika bra som Borg.

Vi måste agera, ta fram en alternativ styrelse, organisera oss mot styrelsen ja göra vad fan som krävs för att få bort de som sitter och styr!
Först när detta är gjort kan jag komma till sjuksängen för att se att min kärlek återfått lite av sin färg på kinderna, först när sjukdomen är bekämpad vågar jag tro på en förändring, först då vågar jag tro på en ljusblå framtid.

MFF är så långt nerdragna i skiten nu, jag undrar hur många år vi behöver för att helt ha tvättat bort skitlukten.

AVGÅ MADSEN, AVGÅ BORG!

//Brutus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan bara instämma. 7 miljoner för Halsti???
Det är helt sjukt, var ligger förarbetet för en sådan affär? Har man tittat på denna spelare innan man genomförde köpeet?
Markus Halsti har jag haft svårt för sedan första stund. Att han får spela är en gåta som Roland Nilsson inte själv reder ut. Nu hoppas jag att man försöker läka och spela in Gabriel och Anders Andersson resterande matcher av årets upplaga av allsvenskan.
Jag har stor respekt för Hasse Borg, nästan ingen för Bengt Madsen, men de måste avgå och släppa fram kompetenta människor med andra visioner och nya sätt att leda fram sveriges bästa förening. Detta bör man göra nu om man vill ha en bra produkt till nästa år när vi har en ny arena. För arenan löser inget problem! Liksom MIF så tror man att nya arenan blir ett avstamp mot nya tider. Fan heller säger jag. MFF och MIF har för dåliga spelare. Gör något nu i MFF så vi kan glädjas åt, glädjas med, glädjas på, Swedbank Arena. Nya ledare och en del spelare, dagens trupp blir aldrig bättre än sexa i en allsvensk tabell. Och det är fakta!

svarmorsdrommar sa...

Lucifer
Det värsta är att dessa två herrar inte inser att de är förbrukade. Lite som någon som ställer sig framför juryn på idol och påstår att de kan sjunga, var är självinsikten? Känns som att det är av egen vinning de sitter där nu. Arenan spelar inga matcher åt oss och kommer aldrig att göra. Att avstamp mot nya tider hade varit en total sanering av klubben och genom att fylla luckorna med kompetenta människor.