MFF är sjukt!

Mitt MFF spelar för att undvika kval. Det gör så ont i mig. Det man brunnit för har falnat, det man längtat till har utvecklats till nödvändigt ont.
Jag hade en gång en hund som blev sjuk, länge ville jag inte inse att det verkligen var allvarligt. Tröttheten var temporär, bristen på aptit berodde på värmen, min hund var helt enkelt inte sjuk. Kärleken gör en blind och jag fick ett minst sagt brutalt uppvaknande när min far tog dit en veterinär som gav min hund en spruta fylld med död.
Sjuk liknelse kan man tycka men inser man egentligen allvaret i dagens MFF? Jag vill inte sitta och det enda sätt jag kan se tillbaks på MFF är i diverse årsböcker liksom jag ser tillbaks på min hund i gamla fotoalbum.
MFF ruttnar inifrån, MFF är sjukt. Jag har insett detta och skall göra allt i min makt för att hjälpa. Mycket för att jag vägrar bli sittande och ångra att jag inte gjorde något, att jag inte agerade.
Därför ar det så otroligt viktigt att vi samlar oss för att få till en varaktig förändring inte bara en kosmetisk skillnad, man kan sminka en gris men under allt puder, under all rouge är det är fortfarande en gris.
MFF måste genomgå en rejäl utrensning och då menar jag på ledarsidan, i laget men framförallt måste hela styrelsen synas i fogarna och de ansvariga måste ta konsekvenserna.
Jag har tidigare skrivit att Borg har betytt mycket för MFF, jag kommer aldrig att ta ifrån Madsen att han fått ordning på ekonomin, att han drivit arenafrågan på ett bra sätt och att även han betytt en hel del för MFF som klubb. Dessa herrar har gjort mycket bra men om de vill bli ihågkomna för detta måste dom också inse att deras tid är förbi.
Dessa två är de sjuka njurarna på min schäfer, dessa två måste bort.

För MFF skriv på listan!
http://www.namninsamling.com/site/get.asp?genomlysning_av_malmo_ff

// Brutus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjuk jämförelse! Serien är inte slut än!

svarmorsdrommar sa...

Helt rätt att serien inte är slut, dock spelar vi om att undvika kval. Vi är i slutet av serien och vi kämpar för att undvika en kvalplats, hör du själv det sjuka i detta??
Kan tyvärr inte vara lika optimistisk som dig utan jag är mer realist, MFF badar i skit och något måste göras så är det.
//Brutus