Den stora gåtan.

Jag vill inte ens veta hur många miljarder som är investerade i den stora runda maskin som är nersprängd i Alperna.
Ni vet den där dom ska återskapa bigbang för att ta reda på hur vi kom till och hur det gick till.
Ja det är säkert en jättegåta för många men i min verklighet finns det otroligt mycket mer akuta saker att ta tag i än vad som hände för ett par hundra miljoner år sedan.
Vi finns, just face it, det är inte så att jag frågar min pappa hur han drog över mamma när jag blev till eller ännu hellre att de återskapar akten fast denna gång med mig som åskådare. Jag bara accepterar att de gjorde det och att jag nu finns till.
Lös klimathotet, kom på nya energikällor, få Sahara att blomma som en sommaräng eller gör ett seriöst försök att ta fram ett bakfyllepiller som fungerar.
Snälla använd era miljarder på ett sätt som för utvecklingen framåt inte en miljard år bakåt!

//Brutus

3 kommentarer:

Anonym sa...

Pillret finn redan och stavas Treocomp. Säg till nästa gång så skickar jag med ett rör. Välkomna tillbaka förresten. Det var på tiden.

Anonym sa...

Fungerar inte, har testat. Ta fram ett riktigt istället!

Anonym sa...

Kommentera dagens math då för helvete.